De senaste två veckorna har verkligen bara flugit förbi.
Jag känner mig mycket bättre nu, känslorna har lagt sig lite och jag känner mig lite mer stabil.. ;) 
Självklart saknar jag fortfarande hemma, såå mycket. Men jag ser fram emot vad detta året här i Toronto har att erbjuda. Jag har även fått lite goda nyheter från jobbet vilket känns jätte bra. 
 
Igår hade jag min sista riktiga lektion med HackerYou. Kul på ett sätt att utbildningen är avklarad och att man får sina måndagar och onsdagar tillbaka men också tråkigt på ett sätt då jag fick nya kompisar där och det har blivit en del av min vardag de senaste månaderna.
 
Här är en bild från förr-förra lördagen då jag var och hjälpte till att fota för en konferens en Grace, min kollega. Jag fotade både fredag kväll och lördagen under dagen. Jag fick då också ta del utav föreläsningar och annat på agendan. Lite därför jag gjorde det :) För skojs skull. 
 
På kvällen gick vi hem till Pelle och Ellen för sushi och basket och chill. Mycket trevligt.
Söndagen därpå gick Felix och jag och tog en brunch. Uteserveringen hade inte öppnat ännu så vi satt inne men mysigt var det. 
                                                             
Min förra lördag bestod av hjärt- och lungräddningskurs hela dagen med jobbet.
Mycket intressant måste jag säga.
 
 
 
Det är min andra gång jag gör det i livet. VIlle göra detta för jag kommer inte ihåg allt från min förra kurs jag gjorde med Trafikverket. Tänk då om en riktig situation hade uppstått...!
 
Så man kan säga att tiden flugit förbi de senaste veckorna. 

Denna helgen har jag inga mega planer. 
Fredagkväll blir hemmakväll i soffan
Lördag ska jag sova uut! Förhoppningsvis sol så jag kan sola! På kvällen ska vi träffa Evan och Grace och käka sushi - All you can eat. Mmmmh, sen hem till ngn av oss och fortsätta med lite drinks.
Söndag blir bara sååå lugn. Kanske lite träning, jobba på mitt programmerings-projekt som lämnas in på måndag. Ska också regna så blir att stanna inne och mysa hela dagen lång.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej